Kontaktpersoner

Daniel Qvarnström
Presskontakt

Verksamhetschef NTF Jönköping
daniel.qvarnstrom@ntf.se
036-162556

NTF i media

Här visas de senaste 7 dagarnas artiklar.

Han vill skapa ett cykelmecka

Norra Halland, lör 22 feb 2020

I augusti förra året gick flytten till Ölmanäs. Bristen på cykelbanor och säkra vägar blev dock snart ett irritationsmoment.

Kraftsamling för säkrare fyrhjulingar och mopedbilar

Infrasverige, tor 20 feb 2020

Antalet fyrhjulingar och mopedbilar ökar. Tyvärr gör även olyckorna det. Förra året dödades 9 personer i olyckor med fyrhjulingar.

Kraftsamling för säkrare fyrhjulingar och mopedbilar

Dagens Infrastruktur, tor 20 feb 2020

Antalet fyrhjulingar och mopedbilar ökar. Tyvärr gör även olyckorna det. Förra året dödades 9 personer i olyckor med fyrhjulingar.

Kraftsamling för säkrare fyrhjulingar och mopedbilar

Via TT - Pressmeddelanden, tor 20 feb 2020

20.2.2020 06:00:00 CET | Trafikverket Dela Antalet fyrhjulingar och mopedbilar ökar. Tyvärr gör även olyckorna det. Förra året dödades 9 personer i olyckor med fyrhjulingar.

Hon blev Klassens hjälte!

Res och Trafikforum, ons 19 feb 2020

Therese Danielsson i klass 5 på Slättenskolan i Jönköping vann NTF:s pris i tävlingen "Min skolväg".

Therese vann nationell tävling om skolväg

Jönköpings-Posten, ons 19 feb 2020

Therese Danielsson, elva år från Slättenskolan i Jönköping vann 10 000 kr till sin klass i en tävling om trafiksäkerhet. Nu planeras för en resa. - Det är inte bestämt vart vi ska åka än men de flesta vill åka till Liseberg.

Nationell vinnare utsedd i tävlingen "Min skolväg"

MyNewsdesk, ons 19 feb 2020

För fjärde året i rad delar NTF ut 10 000 kronor till "Klassens hjälte" i tävlingen "Min skolväg". Denna gång går priset till klass 5 på Slättenskolan i Jönköping.

Peter Schantz om att 20 km/tim krävs om vi ska klara Nollvisionen

GIH, mån 17 feb 2020

Professor Peter Schantz är en av 22 hälso- och trafikexperter som skriver i DN Debatt att de anser att om vi ska klara Nollvisionen är 20 km/tim, något över normal cykelhastighet i tätort, det mest rimliga.

Insändare: Samarbete - bästa tipset för rondellkörning

Norran, mån 17 feb 2020

Signaturen "Varför kan ingen köra bil i Skellefteå?", Norran den 13 februari, har inte helt rätt i sin lektion om rondellkörning. Det mesta var rätt, men inte tankarna om vänstersvängen. Det finns mängder av fakta om detta på nätet.